فرماندار سیاهکل: مصوبات کارگروه درست و در یک بازه زمانی مشخص انجام شود
فرماندار سیاهکل: مصوبات کارگروه درست و در یک بازه زمانی مشخص انجام شود

لاهیج دیلم | فرماندار سیاهکل در جلسه کارگروه ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها با تاکید بر اجرای شیوه نامه ابلاغی ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها بیان داشت : در این شیوه نامه ابلاغی تمامی موارد پیش بینی و هر جا که قانون مشخص کرده است هم باید در بحث لایروبی و […]

لاهیج دیلم | فرماندار سیاهکل در جلسه کارگروه ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها با تاکید بر اجرای شیوه نامه ابلاغی ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها بیان داشت : در این شیوه نامه ابلاغی تمامی موارد پیش بینی و هر جا که قانون مشخص کرده است هم باید در بحث لایروبی و هم در بحث تثبیت بستر اقدام لازم انجام شود و بار دیگر تاکید می کنم که ادارات مرتبط با احساس مسئولیت بیشتری مصوبات این کارگروه را اجرایی کنند.

محمود صوفی در ادامه با اشاره به شیوه نامه ابلاغی متذکر شد : ادارات مرتبط با حوزه کشاورزی و آبیاری مزارع عملاً نتوانسته اند در حوزه مدیریت منابع آب و پیشگیری از بروز مشکلات در فصل کشاورزی در حوزه روستای چالشم اقدام مناسبی صورت دهند که باعث شد اراضی کشاورزی روستا دچار کم آبی شوند .

وی متذکر شد؛ اگر ادارات مرتبط قرار است شیوه نامه ابلاغی و مصوبات را درست اجرا کنند حتما بایستی در یک بازه زمانی مشخص این مصوبات اجرایی شود.

فرماندار سیاهکل از مدیر بنیاد مسکن شهرستان خواست تا ظرف مدت دو هفته نسبت به شناسایی و بررسی دهیاری هایی که در اجرای شیوه نامه ابلاغی ، لایروبی و ساماندهی رودخانه و برداشت مازاد مصالح جهت شن ریزی معابر روستاها در حوزه رودخانه های شهرستان توانمند هستند اقدام و نتیجه را گزارش نماید.

وی خطاب به شرکت آب منطقه ای استان گفت، لازم است قراردادها و واگذاری ها را بصورت قانونی و بر اساس شیوه نامه ابلاغی اجرایی کنند و نه اینکه هر روز با یک بخشنامه یا یک نامه و ساز وکار جدید متوجه سرمایه گذاران باشند . انتظار است آب منطقه ای کمک کند و اکیپی که از این اداره کل امروز در شهرستان مستقر هستند یک عملکرد مثبت در حوزه سردهنه ها ، لایروبی انها ر و بهره وری منابع آب داشته باشند.

گفتنی است در ادامه جلسه، میرزایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت اب منطقه ای استان گزارشی از اقدامات اخیر این شرکت ارائه نمود