فرماندار شهرستان لاهیجان: خبرنگاران سمبل هدایت و تنویر افکار عمومی هستند
فرماندار شهرستان لاهیجان: خبرنگاران سمبل هدایت و تنویر افکار عمومی هستند

فرماندار شهرستان لاهیجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران سمبل هدایت و تنویر افکار عمومی هستند. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ اولین نشست خبری فرماندار شهرستان لاهیجان با اصحاب رسانه و خبرنگاران صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ با حضور یونس محمودی فرماندار، قربان خوشحال معاون سیاسی […]

فرماندار شهرستان لاهیجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران سمبل هدایت و تنویر افکار عمومی هستند.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ اولین نشست خبری فرماندار شهرستان لاهیجان با اصحاب رسانه و خبرنگاران صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر ۹۹ با حضور یونس محمودی فرماندار، قربان خوشحال معاون سیاسی امنیتی اجتماعی ،  فرامرز مصطفوی معاون عمرانی ، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و جمعی از خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

این نشست که با هدف دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه و همچنین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره مرتضی محیطی خبرنگار فقید لاهیجان در صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد فرماندار شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم برای کلیه خبرنگاران آرزوی صحت و سلامتی کرد .

فرماندار در ادامه گفت: خبرنگاران حقایق ملموس جامعه هستند ، خبرنگارانی که می کوشند تا در روابط افراد در جامعه ؛ مردم با مسئولان و تنویر ذهن ها و افکار از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند . شفاف سازی یکی از مهمترین خصایص خبرنگاران و اصحاب قلم و اندیشه است .وی در ادامه ضمن اذعان اینکه  خود نیز در بخشی از دوران کاریش در نقش خبرنگار فعالیت داشته افزود: نقش خبرنگاران بسیار الگوساز و الگو پذیر هست انسانی کامل است که هم الگوساز باشد هم الگو پذیر. جامعه ی خبرنگاران لاهیجان متصف به چنین صفاتی است شما باید خود را به مجامع علمی ، سیاسی ، اقتصادی برسانید تا رویکرد حاکمیت را برای مردم بازبینی نمایید چرا که رویکرد شما رویکرد انبیاء الهی است .

محمودی در ادامه اضافه کرد:  امروز به بهانه تشریح سیاست های دولت در حوزه های متنوع ( اقتصادی ، عمرانی ، کاری و اقتصادی) بخشی از رویکرد دولت محترم را برای تبیین افکار عمومی برایتان مطرح می کنم  و شما به عنوان حامل و ناقل پیام ها و هنجارهای علمی معنوی و فکری جامعه هستید .

شما اصحاب رسانه به عنوان قوه ی ممیزه فرهنگی و اجتماعی ضمن پرهیز از هر گونه آزمون و خطا وظیفه دارید که شفاف سازی کنید و به عنوان حلقه واسط این پیام ها باشید.

فرماندار ادامه داد:  رویکرد من در شهرستان‌های دیگر نیز به این گونه بوده که با خبرنگاران ارتباط شفاف و واضحی داشتم . غفلت از خبرنگاران و صاحبان قلم یعنی غفلت از هنجارهای فرهنگی . ما باید در کنار هم به رشد و توسعه شهرستان فکر کنیم و مکمل و متمم یکدیگر باشیم.

 وی در ادامه توضیحات مبسوطی را در خصوص چگونگی عملکرد دولت در دوران کرونا در غالب امار ارائه داد.

در ادامه چند تن از خبرنگاران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان از همسر مرحوم مرتضی محیطی به جهت تلاش بی شائبه آن مرحوم در راه اطلاع رسانی شهرستان با اهداء لوح تقدیر شد.همچنین از خبرنگاران لاهیجان با اهداء لوح سپاس از سوی فرماندار تجلیل به عمل آمد