فعالیت حدود ۴۰۰ موسسه مردم نهاد در گیلان
فعالیت حدود ۴۰۰ موسسه مردم نهاد در گیلان

معاون استاندار گیلان از فعالیت حدود ۴۰۰ موسسه مردم نهاد در این استان خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ،حسین مصطفی پور گفت: حدود ۴۰۰ موسسه مردم نهاد در گیلان فعالیت دارند و از این تعداد بیشترین مجوز سمن‌ها در حوزه موضوعات اجتماعی صادر شده که نشان‌دهنده توجه گیلانیان به مشارکت در امور جامعه است. او به […]

معاون استاندار گیلان از فعالیت حدود ۴۰۰ موسسه مردم نهاد در این استان خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ،حسین مصطفی پور گفت: حدود ۴۰۰ موسسه مردم نهاد در گیلان فعالیت دارند و از این تعداد بیشترین مجوز سمن‌ها در حوزه موضوعات اجتماعی صادر شده که نشان‌دهنده توجه گیلانیان به مشارکت در امور جامعه است.

او به برگزاری همایش روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در روز یکشنبه ۲۳ مرداد ماه اشاره کرد و افزود: این همایش به منظور تجلیل از فعالان این عرصه و تقویت مشارکت‌های مدنی در تالار مرکزی رشت با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان اظهار داشت: نخستین نمایشگاه دستاورد‌های مؤسسات مردم نهاد نیز همزمان با این همایش در تالار مرکزی رشت برپا می‌شود و تا روز سه شنبه ۲۵ مرداد ماه فعالیت دارد.

آقای مصطفی پور تصریح کرد: در این مناسبت، برنامه‌های دیگری نیز توسط اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مشارکت مؤسسات مردم نهاد حوزه آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست و امور خیریه برنامه‌ریزی شده است.

سازمان‌های مردم نهاد یا همان سمن‌ها در گستره فعالیت ملی، استانی و شهرستانی برای رسیدن به اهداف مختلفی، چون بهبود وضعیت محیط زیست، رسیدگی به سطح رفاه اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه، اشتغال، ازدواج و عواملی از این قبیل تشکیل می‌شود و برای رسیدن به اهداف خود از ارتباطات اداری و بسیج مردمی استفاده می‌کند.

این سازمان‌ها نیاز‌های خود را از طریق کمک‌های مردمی، کمک‌های مالی از سازمان‌های دولتی و غیردولتی و درآمد حاصل از فعالیت‌های سازمان در چارچوب اهداف آن‌ها تأمین می‌کنند