متقاضیان اجرای طرح های گردشگری گیلان از طریق سامانه اقدام نمایند
متقاضیان اجرای طرح های گردشگری گیلان از طریق سامانه اقدام نمایند

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: متقاضیان طرح ها با توجه به وضعیت ناشی از کرونا از طریق سامانه صدور مجوزهای وزارت خانه اقدام کنند تا کارشناسان این اداره کل نسبت به پیگیری و صدور موافقت‌نامه اصولی در اسرع وقت اقدام نمایند. به گزارش لاهیج دیلم ،رضا حسن […]

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: متقاضیان طرح ها با توجه به وضعیت ناشی از کرونا از طریق سامانه صدور مجوزهای وزارت خانه اقدام کنند تا کارشناسان این اداره کل نسبت به پیگیری و صدور موافقت‌نامه اصولی در اسرع وقت اقدام نمایند.

به گزارش لاهیج دیلم ،رضا حسن پور روز جمعه در گفت و گویی با بیان اینکه تسهیل در روند سرمایه گذاری گردشگری در اولویت است، افزود: در روزهای اخیر با ایجاد چهار طرح تاسیسات گردشگری موافقت شد.
وی اظهار داشت: این طرح ها شامل دو طرح بوم گردی، یک هتل و یک مجتمع اقامتی و پذیرایی با حجم سرمایه گذاری برآورد شده به میزان ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: در صورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در پاسخگویی به موقع استعلامات صدور پروانه ساختمانی، تایید نقشه ها در سازمان نظام مهندسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر با انجام و افتتاح طرح های یادشده  فراهم خواهد شد.

حسن پور ادامه داد: اشتغال پایدار عامل اصلی توسعه است و ایجاد اشتغال پایدار، روستاها را به مراکز توسعه تبدیل می کند و به همین منظور و در راستای توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهرها راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می تواند مفید باشد.

وی یادآور شد:بوم‌گردی می تواند در حفظ و پایداری محیط زیست طبیعی و انسانی و همچنین توسعه پایدار تاثیرگذار باشد؛ همچنین با ایجاد فرصت پیشرفت و توسعه اقتصادی به عنوان جایگزینی برای سایر منابع درآمد مردم منطقه محسوب شده و از روی آوردن جوامع محلی به راه های دیگر کسب درآمد مانند فروش زمین های کشاورزی و بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی جلوگیری کند.

حسن پور با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تصریح کرد: تامین امنیت سفر و سلامت گردشگر و به صورت کلی حفظ حرکت درست چرخه صنعت گردشگری‌ می‌تواند سبب جلب اعتماد سرمایه‌گذار شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری مناسب یعنی تولید اشتغال پایدار و تقویت چرخه اقتصادی که خود منجر به کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر و عقب‌ماندگی اقتصادی می شود و این موضوع با توجه به اینکه سال ۹۹ با عنوان جهش تولید نام گرفته سرلوحه فعالیت‌های این اداره کل قرار دارد.

استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است