مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی؛ اجرای کاهش سقف مصرف بنزین در گیلان | هر کارت سوخت روزانه ۳۰ لیتر
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی؛ اجرای کاهش سقف مصرف بنزین در گیلان | هر کارت سوخت روزانه ۳۰ لیتر

بنابر توضیحات مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان، در این استان همچون سایر استان‌های کشور، کاهش سقف مصرف بنزین اجرایی شده و شخصی سوارها در طول ۲۴ ساعت با یک کارت سوخت تنها ۳۰ لیتر می‌توانند بنزین مصرف کنند. به گزارش لاهیج دیلم ، کورش بالادست عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان امروز […]

بنابر توضیحات مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان، در این استان همچون سایر استان‌های کشور، کاهش سقف مصرف بنزین اجرایی شده و شخصی سوارها در طول ۲۴ ساعت با یک کارت سوخت تنها ۳۰ لیتر می‌توانند بنزین مصرف کنند.

به گزارش لاهیج دیلم ، کورش بالادست عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در مصرف بنزین در هر نوبت سوخت‌گیری، اظهار کرد: این طرح به‌منظور بهینه مصرف بنزین در دستور کار قرارگرفته و علاوه بر گیلان در بسیاری از استان‌های کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف بنزین در هر نوبت ۳۰ لیتر از دو روز گذشته در استان گیلان آغازشده، افزود: هنوز اطلاعات بیشتری از اجرای این تصمیم ملی در دست نیست منتها دلیل اصلی آن پیشگیری از انحراف در مصرف بنزین و توزیع عادلانه آن در کل کشور است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان با اشاره به جزئیات بیشتری از اجرای این طرح ملی، گفت: هر کارت بنزین در روز می‌تواند ۳۰ لیتر سوخت‌گیری کند اما این محدودیت در کارت جایگاه داران در هر بار سوخت‌گیری ۳۰ لیتر بوده و پس از دو دقیقه مجدداً شرایط برای سوخت‌گیری ۳۰ لیتر بعدی فراهم می‌شود.

پیش‌تر سکان‌داران وزارت نفت طی مصاحبه‌های متعدد، هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین را تکذیب کرده بودند.

سهمیه بنزین کاهش یافت

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ماه جاری، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی با کاهش ۱۰۰ لیتری، از ۲۵۰ لیتر در ماه به ۱۵۰ لیتر در ماه کاهش یافت.

وی افزود: متوسط مصرف سوخت خودروهای داخلی ۱۰ لیتر به ازای پیمایش هر یکصد کیلومتر است که سهمیه ۲۵۰ لیتری بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی رقم بسیار بالایی بود که با توجه به بازنگری که صورت گرفت، در سراسر کشور این رقم به ۱۵۰ لیتر کاهش یافت.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه «سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت خودروهای شخصی پابرجاست»، گفت: فقط سهمیه دوم یعنی سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی کاهش یافته و مردم در تمامی جایگاه‌های سوخت به کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران دسترسی دارند و طبق بررسی که انجام شده بود، اغلب مردم از سهمیه دوم یعنی سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی کارت‌های سوخت خود اصلا استفاده‌ای نمی‌کردند و سوخت‌گیری آزاد را اغلب با کارت جایگاه‌داران انجام می دادند