مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی با درصد بالا توسط هیئت های مذهبی گیلان
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عنوان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی با درصد بالا توسط هیئت های مذهبی گیلان

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: درصد بالایی از هیئت های مذهبی و تشکل های دینی گیلان دستورالعمل های بهداشتی مراسم عزاداری امام حسین(ع) را رعایت کردند. به گزارش لاهیج دیلم ،حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه خوشبختانه به همت بسیاری از هیئت‌های مذهبی و مساجد شهری و روستایی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بالاترین […]

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: درصد بالایی از هیئت های مذهبی و تشکل های دینی گیلان دستورالعمل های بهداشتی مراسم عزاداری امام حسین(ع) را رعایت کردند.

به گزارش لاهیج دیلم ،حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه خوشبختانه به همت بسیاری از هیئت‌های مذهبی و مساجد شهری و روستایی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بالاترین سطح هستیم، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی باز نشان دادند که باورهای دینی نه تنها مخل سلامت و بهداشت جامعه نیست، بلکه برای بالا رفتن درصد مراعات بهداشتی در بین آحاد مردم که اخیرا به جهت طولانی شدن شرایط و ساده انگاری فضای عمومی جامعه به کمتر از ۴۰ درصد رسیده بود نیز کمک کار هستند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از مجموعه‌های دینی و هیئت‌های مذهبی دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد مدیریت کرونا را رعایت کردند، گفت: حتی این مجموعه‌ها در عرصه تبلیغ و ترویج رعایت موارد بهداشتی به عنوان یک مبلغ و فرهنگ ساز نیز اقدام کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فضاسازی رسانه‌ای شبکه‌های معاند غربی و برخی غرب زدگان داخلی، اضافه کرد: کسانی بودند که اندک موارد عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی مجموعه‌ها را در راستای تخریب و تعطیلی مجالس امام حسین(ع) سیاهنمایی و بزرگنمایی کردند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات به این مجموعه‌ها که شیوه نامه‌ها را در روزهای ابتدایی محرم کمتر رعایت کرده بودند تذکر داده است، گفت: تعداد محدودی از مجموعه‌های مردمی اقدام به راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع چای و شربت کرده بودند که به محض اطلاع به آنها تذکر داده و ایستگاه‌ها صلواتی به ایستگاه‌های سلامت تبدیل شد.

حجت الاسلام مهدوی ادامه داد: برخی نیز از توزیع چای و شربت خودداری کرده و بسته‌هایی همانند بیسکویت، آب معدنی و شیر به صورت بسته بندی آماده و در بین عزاداران توزیع کردند.

وی به برگزاری جلسات متعدد توجیهی با واعظان، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی قبل از محرم اشاره کرد و متذکر شد: به پیشنهاد آنها پویش‌های مختلفی در عرصه خدمات اجتماعی همانند تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب دیده از کرونا و یا طرح تهیه کپسول اکسیژن برای کمک به نظام سلامت پیش بینی و اجرایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین اضافه کرد: برخی مجموعه‌ها نیز با کمک خیران پویشی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به راه انداخته و از این روزها و ظرفیت عزاداران برای کمک و مواسات استفاده می‌کنند/مهرداد عوض محمدی