مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد: بازرسی گشت های سیار از ۵۰۶۵ واحد صنفی گیلان/ تشکیل پرونده برای ۱۵۹ نانوایی
مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد: بازرسی گشت های سیار از ۵۰۶۵ واحد صنفی گیلان/ تشکیل پرونده برای ۱۵۹ نانوایی

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان، از تشکیل ۱۱ هزار و ۴۷۵ پرونده تخلف در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان خبر داد و گفت: اکیپ های گشت سیار تعزیرات حکومتی ۵۰۶۵ واحد را مورد بازرسی قرار دادند. به گزارش لاهیج دیلم ، مرتضی امینی در گفت وگویی با اشاره […]

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان، از تشکیل ۱۱ هزار و ۴۷۵ پرونده تخلف در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان خبر داد و گفت: اکیپ های گشت سیار تعزیرات حکومتی ۵۰۶۵ واحد را مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش لاهیج دیلم ، مرتضی امینی در گفت وگویی با اشاره به عملکرد اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در بخش کالا و خدمات، اظهار کرد: طی پنج ماهه نخست امسال ۸۹۱۹ پرونده وارده و ۸۸۹۲ پرونده مختومه داشتیم که منجر به محکومیت ۴۶۴ میلیارد و ۷۵۴ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۹۶۷ ریالی محکومین شد.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۸۶۵ پرونده در بخش بهداشت، دارو و درمان تشکیل شد، تصریح کرد: از این تعداد ۸۵۸ پرونده مختومه شد و متخلفین را جریمه ۹ میلیارد و ۳۸۱ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۴۹۰ ریالی کردیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در ادامه از تشکیل ۱۶۹۱ پرونده تخلف در بخش قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: موفق به مختومه کردن ۱۶۷۲ پرونده و محکومیت ۶۷۹ میلیارد و ۵۳۳ میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۶ ریالی متخلفین شدیم.

امینی با اشاره به تشکیل ۷۴۶ اکیپ گشت سیار در سطح استان، خاطرنشان کرد: این گشت های سیار تعزیرات حکومتی طی پنج ماهه نخست امسال ۵۰۶۵ مورد بازرسی را از واحدهای صنفی و تجاری و تولیدی به عمل آوردند و موفق به شناسایی ۲۳۴۴ واحد متخلف شدند.

وی عدم درج قیمت، گران فروشی و کم فروشی را دارای بیشترین فراوانی در تخلفات کشف شده دانست و یادآور شد: پرتکرارترین تخلفات در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز شامل حمل و نقل چوب، ذغال و هیزم جنگلی بدون تحصیل پروانه و نگهداری کالای قاچاق می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان همچنین به اجرای طرح نظارت یک هفته ای بر نانوایی های سطح استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی توسط ۴۹ اکیپ سیار تعزیرات حکومتی انجام و منجر به تشکیل پرونده برای ۱۵۹ واحد متخلف شد.

وی عرضه خارج از شبکه آرد یارانه ای را عمده تخلف این واحدها دانست و عنوان کرد: عدم رعایت ساعات پخت، کم فروشی و عدم رعایت مقررات بهداشتی نیز از دیگر تخلفات نانوایی ها بوده است.

امینی اظهار کرد: در برخورد با نانوایی های متخلف علاوه بر پلمب واحد و نصب بنر، سهمیه آرد آنها نیز قطع می شود و به نانوایی مجاور تخصیص خواهد یافت