مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد: بازگشت شاخص آلودگی هوای گیلان به حالت عادی/ همه ماسک بزنند
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد: بازگشت شاخص آلودگی هوای گیلان به حالت عادی/ همه ماسک بزنند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در استان، گفت: طی شامگاه گذشته شاخص آلودگی هوای استان به حالت عادی بازگشت و عدد ۹۸ پی.ام۱۰ را ثبت کرد که قابل قبول است. به گزارش لاهیج دیلم ، رضا زمانی در پاسخ به این سوال که «میزان آلایندگی استان گیلان […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در استان، گفت: طی شامگاه گذشته شاخص آلودگی هوای استان به حالت عادی بازگشت و عدد ۹۸ پی.ام۱۰ را ثبت کرد که قابل قبول است.

به گزارش لاهیج دیلم ، رضا زمانی در پاسخ به این سوال که «میزان آلایندگی استان گیلان در چه وضعیتی است؟»، اظهار کرد: شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در استان طی ۴۸ ساعت گذشته بودیم.

وی بخشی از منشا آلودگی هوای استان را ناشی از گرد و غبار دانست و افزود: چهار کانون ریزگرد و غبار در خارج از استان داریم که مربوط به خارج از کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، بخشی از کانون های غبار را در شمال استان و حوزه قفقاز و آسیای میانه دانست و عنوان کرد: بخشی دیگر هم از جنوب غربی استان و حوزه شبه جزیره عربستان نشات می گیرد.

زمانی، کانون گرد و غبار منتشر شده در استان طی روزهای گذشته را از کانون عراق دانست و خاطرنشان کرد: این گرد و غبار بسیاری از استان های کشور را بر گرفته است.

وی با بیان اینکه ایستگاه سنجش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان طی روز گذشته میانگین شاخص ۱۴۶ پی.ام۱۰ را ثبت کرده است، گفت: این هوا برای گروه های حساس ناسالم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، با اشاره به تاکید استاندار از تشکیل کمیته ویژه اضطرای هوای گیلان خبر داد و بیان کرد: توصیه ها و هشدارهای لازم از طریق دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیمای مرکز استان برای گروه های حساس همچون سالمندان و بیماران تنفسی و قلبی و عروقی با هدف کاهش تردد غیر ضروری اعلام شده است.

وی از همه گروه های سنتی خواست از ماسک استفاده کنند و یادآور شد: طی شامگاه گذشته شاخص آلودگی هوای استان به حالت عادی بازگشت و عدد ۹۸ پی.ام۱۰ را ثبت کرد که قابل قبول است