مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد: میزان تلفات جاده‌ای در گیلان کاهش یافت | ۹۷ نقطه پرحادثه در طول راه‌های گیلان شناسایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد: میزان تلفات جاده‌ای در گیلان کاهش یافت | ۹۷ نقطه پرحادثه در طول راه‌های گیلان شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از شناسایی ۹۷ نقطه پرحادثه در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: میزان تلفات جاده‌ای گیلان در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است. به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم به نقل از تسنیم، محمدرضا نازک‌کار ضمن بیان اینکه در یک بازه زمانی سه ساله و پس از انجام […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از شناسایی ۹۷ نقطه پرحادثه در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: میزان تلفات جاده‌ای گیلان در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم به نقل از تسنیم، محمدرضا نازک‌کار ضمن بیان اینکه در یک بازه زمانی سه ساله و پس از انجام بررسی‌های کارشناسی شده ۹۷ نقطه پرحادثه در طول راه‌های استان گیلان شناسایی شد اظهار داشت: آشکارسازی نقاط پرحادثه‌ای که بیشترین تصادفات رانندگی گیلان در آن‌ها اتفاق می‌افتد بسیار هزینه‌بر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان آمار تلفات جاده‌ای در این استان و تلاش برای کاهش آن را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: از سال ۸۶ تاکنون و با همت مجموعه دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره کل راهداری گیلان به میزان ۵۰ درصد از تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی این استان کاسته شده است.

نازک‌کار اجرای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با هدف آشکارسازی و رفع نقاط پرحادثه در جاده‌های گیلان را راهبرد اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خواند و تصریح کرد: با تلاش وزارت راه و شهرسازی، شورای ترافیک استان، پلیس راه و دیگر مجموعه‌ها می‌توان تلفات جاده‌ای گیلان را کاهش داد.

وی اجرای طرح‌های مهندسی و رفع اشکالات فیزیکی در طول راه‌ها به ویژه در محورهای پرحادثه گیلان را برای کاهش آمار تلفات رانندگی لازم و ضروری خواند و گفت: برای اجرای برنامه درازمدت جهت رفع نواقص نقاط پرتصادف استان گیلان نیز چندین نقطه دیگر توسط کارشناسان اولویت‌گذاری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام یکسری مطالعات به صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده در زمینه شناسایی نقاط پرتصادف استان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: از بین ۹۷ نقطه پرحادثه‌ای که در طول محورهای گیلان شناسایی شده رفع نواقص ۴ نقطه با اولویت بالا در دستور کار قرار گرفته است.

نازک‌کار در مورد طرح‌های افتتاح شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در هفته دولت امسال نیز اطلاعاتی ارائه داد و اظهار داشت: امسال ۷۴ طرح و پروژه در حوزه‌های مختلف با صرف اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

وی مشارکت ۵۰ درصدی بخش خصوصی جهت اجرا و بهره‌برداری از این تعداد طرح و پروژه در هفته دولت امسال را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: اعتبارات لازم برای اجرای ۵۰ درصد مابقی پروژه‌های گیلان در بخش‌های مختلف نیز از محل اعتبارات استانی و ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین شد