مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد: بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از اماکن تاریخی گیلان
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد: بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از اماکن تاریخی گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از بازدید بیش از ۱۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی – فرهنگی گیلان خبر داد و گفت: شاهد رشد ۲۵ درصدی بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی استان هستیم. به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاه به افزایش ورود مسافران به استان گیلان، گفت: […]

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، از بازدید بیش از ۱۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی – فرهنگی گیلان خبر داد و گفت: شاهد رشد ۲۵ درصدی بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی استان هستیم.

به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاه به افزایش ورود مسافران به استان گیلان، گفت: بر اساس آمارهای موجود، در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۰ لغایت ۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بیش از ۱۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی گیلان در بخش‌های دولتی، خصوصی و مشارکتی بازدید کرده‌اند که این رقم رشد ۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اضافه کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده به منظور معرفی داشته‌های غنی فرهنگی و تاریخی مردم مناطق مختلف استان گیلان، تلاش شد تا مسافرین و گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ بتوانند از اغلب بناهای تاریخی و فرهنگی گیلان به صورت رایگان بازدید کنند.

وی افزود: «موزه میراث روستایی گیلان، قلعه رودخان و شهر تاریخی ماسوله محبوب‌ترین مقاصد گردشگران نوروزی ۱۴۰۱ استان گیلان در حوزه اماکن تاریخی بودند.

جهانی همچنین با اشاره به استقبال کم‌نظیر مسافرین اظهار کرد: آمارهای موجود نشان‌دهنده رشد ۲۵ درصدی بازدیدها از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است