مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد: کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوای گیلان از فردا/ برف و کولاک در راه
مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد: کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوای گیلان از فردا/ برف و کولاک در راه

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در پایان هفته، گفت: مه آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد و برف و کولاک تا اواخر وقت شنبه ادامه دارد. به گزارش لاهیج دیلم ، محمد دادرس در گفت وگویی آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گرم و […]

مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در پایان هفته، گفت: مه آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد و برف و کولاک تا اواخر وقت شنبه ادامه دارد.

به گزارش لاهیج دیلم ، محمد دادرس در گفت وگویی آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گرم و افزایش ابر دانست و اظهار کرد: رودسر با ۲۴ درجه سلسیوس و جیرنده با هشت درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت جریانات جنوبی در منطقه است لذا به تناوب شرایط برای وزش باد گرم شدید و خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا چهارشنبه مهیاست.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از نفوذ سامانه سرد و بارشی همراه با وزش باد خبر داد و خاطرنشان کرد: به تدریج از عصر و شب فردا با ورود سامانه ناپایدار و وریزش هوای سرد از عرض های شمالی روند کاهش محسوس دما و ابرناکی و بارندگی و بارش برف و کولاک در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود.

دادرس، با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در پایان هفته، گفت: مه آلود بودن هوا و بارندگی و وزش باد تا اواخر وقت شنبه ادامه دارد.

وی، با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی، کولاک در مناطق کوهستانی، خسارت به محصولات کشاورزی و… وجود دارد، یادآور شد: از عصر جمعه و طی شنبه به سبب تقویت سرمایش و برودت هوا در نواحی جلگه ای نزدیک به دامنه ها احتمال بارش مخلوط برف و باران یا بارش برف مورد انتظار است