مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد: تلاش کتابخانه های عمومی در افزایش آگاهی جامعه نسبت به کودکان کار
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان تاکید کرد: تلاش کتابخانه های عمومی در افزایش آگاهی جامعه نسبت به کودکان کار

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، نحوه برخورد جامعه با کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و گفت: کتابخانه های عمومی سعی می کند تا حد توان در افزایش آگاهی های فردی و اجتماعی جامعه در این خصوص تلاش کنیم. به گزارش لاهیج دیلم، پریسا کرمی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان […]

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، نحوه برخورد جامعه با کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و گفت: کتابخانه های عمومی سعی می کند تا حد توان در افزایش آگاهی های فردی و اجتماعی جامعه در این خصوص تلاش کنیم.

به گزارش لاهیج دیلم، پریسا کرمی در نشست امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و موسسه خیریه «حامی شایسته گیلان ما» که به منظور ارتقای آگاهی های اجتماعی در برخورد با کودکان کار انجام شد، یکی از مهمترین معضلات امروز در جامعه شهری را عدم تقسیم عادلانه امکانات میان افراد عنوان کرد و گفت: حاشیه نشینی و کمبود امکانات بهداشتی و آموزشی از آفت های بزرگ عدم تقسیم عادلانه امکانات است.

وی افزود: یکی از مهمترین رسالت های مجموعه کتابخانه های عمومی ارتقای آگاهی های اجتماعی در زمینه های مختلف است که با برگزاری دوره های متنوع آموزشی در کتابخانه های عمومی پیگیری می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، عمومی بودن ماهیت کتابخانه های عمومی را عاملی مهم در ورود این مجموعه به عرصه های مختلف عنوان و اظهار کرد: یکی از حوزه های مهمی که امروز می توان با صرف زمان و انرژی در جهت رفع معضلات موجود در آن حوزه تلاش کرد، مشکل نحوه برخورد جامعه با کودکان کار است که با امضای این تفاهم نامه سعی خواهیم کرد تا حد توان در افزایش آگاهی های فردی و اجتماعی جامعه در این خصوص تلاش کنیم.

حسین احمددوست، مدیرعامل موسسه خیریه «حامی شایسته گیلان ما» نیز، با قدردانی از نگاه دغدغه مند مجموعه کتابخانه های عمومی به مسائل و مشکلات حوزه کودکان و نوجوانان به خصوص کودکان کار، هدف اصلی این انجمن را تلاش برای تغییر نگرش مردم جامعه نسبت به این موضوع دانست.

وی یکی از طرح های در حال انجام این موسسه را طرح نگهداری از کودکان خیابانی عنوان کرد و گفت: مسئله کودکان خیابانی در جهان و ایران یکی از اسفناک ترین واقعیت هایی است که مورد توجه و دقت قرار گرفته است و از این رو حمایت از کودکان کار و خیابانی و بی سرپرست و بدسرپرست، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت و ساماندهی متکدیان و پژوهش در حوزه آسیب های اجتماعی از اهداف اصلی و مهم موسسه خیریه حامی شایسته گیلان ما می باشد.

به گزارش لاهیج دیلم، ارتقای آگاهی های جامعه درخصوص نحوه رفتار عمومی در مواجهه با کودکان خیابانی، کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست جهت بهبود وضعیت کنونی، کمک به ارتقای سطح فرهنگی خانواده های حاشیه نشین شهرها و در معرض آسیب و افزایش سطح مطالعه در جامعه هدف با ایجاد بستر مناسب برگزاری دوره های آموزشی، ارسال کوله کتاب جهت استفاده این کودکان و برگزاری دوره های قصه گویی و جمع خوانی برای کودکان کار و خیابان از مهمترین مفاد تفاهم نامه همکاری است