مساله‌های زیست محیطی گیلان خط قرمز قوه قضاییه
مساله‌های زیست محیطی گیلان خط قرمز قوه قضاییه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: مساله زیست محیطی استان از خط قرمزهای قوه قضاییه است. به گزارش لاهیج دیلم ،احمد آقایی امروز در مراسم روز جهانی تالاب که در حیات وحش سلکه گیلان برگزار شد، گفت: پرسنل محیط زیست و محیط بانان زحمات و تلاش زیادی در جهت حفظ محیط زیست استان دارند […]

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: مساله زیست محیطی استان از خط قرمزهای قوه قضاییه است.

به گزارش لاهیج دیلم ،احمد آقایی امروز در مراسم روز جهانی تالاب که در حیات وحش سلکه گیلان برگزار شد، گفت: پرسنل محیط زیست و محیط بانان زحمات و تلاش زیادی در جهت حفظ محیط زیست استان دارند و مانع بسیاری از صدمات به محیط زیست گیلان شده اند.

وی با تبریک ایام الله دهه فجر اضافه کرد: انسان در هزاره سوم موفقیت‌های قابل توجهی برای همنوعان خود به وجود آورده است اما با تهدید محیط زست هم با بحران های زیادی مواجه شده است.

آقایی خاطرنشان کرد: در کشور و استان ما نیز بحران زیست محیطی وجود دارد و دلیل این بحران ها غفلت‌ورزی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های زیست محیطی بوده است.

وی ادامه داد: برخی از کارهای نادرست، مصیبت‌های زیست محیطی را برای استان ما به ارمغان آورده است و با برنامه ریزی‌های درست باید این تهدید را از مسیرهایمان برداریم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با تاکید بر اینکه مساله زیست محیطی از خط قرمزهای قوه قضاییه است، تصریح کرد: با مخربان محیط زسیت و سهل انگاری در این حوزه هیچ چشم پوشی نداریم و با قاطعیت با متخلفین و مجرمینبرخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه هر گونه توسعه‌ای در استان باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، افزود: بسیاری از پروژه‌ها که ارایه می‌شوند، اگر مسایل زیست محیطی را رعایت نکنند، اجازه شروع کار نخواهند داشت.

آقایی ادامه داد: تالاب‌های گیلان نعمات استان هستند که در اقتصاد و اشتغال استان تاثیرگذار هستند و با بهره‌گیری درست از آنها می‌توان بسترهای فقرزدایی را گسترش داد.

وی با تاکید بر اینکه تالاب‌ها حتما باید احیا شوند، چون ثروت های عمومی هستند و انفال تلقی می‌شوند، گفت: ما امین تالاب‌ها هستیم و انحصار طلبی در این حوزه‌ها خیانت است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: هیچ کسی حق ندارد با انفال مبارزه کند و وظیفه همه ما این است که این امانت های ارزشمند را به دست آیندگان برسانیم.

فقط مطالعات صرف مشکلات زیست محیطی را حل نمی‌کند

در ادامه این جلسه علی اوسط اکبری مقدم معاون امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه تالاب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: زیبایی‌های طبیعت انسان را مجذوب می‌کند، اما غفلتها باعث می‌شوند حفاظت از طبیعت را به فراموشی بسپاریم.

وی افزود: فرهنگ غنی گیلان در کشور و حتی در دنیا معروف است و این ظرفیت را باید برای حفظ محیط زیست استان بکار بگیریم.

 معاون امور عمرانی استانداری گیلان ادامه داد: اگر در حفاظت از محیط زیست کاهلی کنیم، جفای بزرگی در حق زمین کرده‌ایم.

اکبری مقدم خاطرنشان کرد: میلیاردها تومان صرف هزینه طرح‌های مطالعاتی محیط زیستی می‌شود اما حتی یک قدم هم برداشته نمی‌شود، پس اشکال ما اشکال مطالعاتی نیست و باید به خودباوری برسیم، این در حالیست که نتایج تحقیقات فقط در قفسه ها خاک می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه هنوز از خودروها زباله پرت می‌شود و تا وقتی که این مشکلات حل نشود کاری از پیش نمی‌رود، گفت: جفای زیادی در حق رودخانه‌های گیلان شده است و این جفاها موجب شده مشکلات زیادی بوجود آمده است.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان  تاکید کرد: باید از اصحاب رسانه بهره بگیریم زیرا خبرنگاران صاحب اندیشه هستند و اندیشه و نوشتار قلم اگر مبنای خدایی داشته باشند زیبایی را بوجود می آورند.

وی افزود: باید در مورد حفظ محیط زیست نسل جوان را به مسیر درست هدایت کنیم. نسل جوانان اگر در حل تهدایدات زیست محیطی ورود کنند می توانند قدمهای موثری بردارند