معاون استاندار گیلان: در گذشته به جهت اینکه برنامه ای نداشته ایم، منابع پایداری را برای شهرداری ها تدوین نکرده ایم
معاون استاندار گیلان: در گذشته به جهت اینکه برنامه ای نداشته ایم، منابع پایداری را برای شهرداری ها تدوین نکرده ایم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به برخی مواد قانونی گفت: شهرداری ها اهتمام داشته باشند تا درآمدهای خود را از روش های قانونی تامین کنند. به گزارش لاهیج دیلم، علی اوسط اکبری مقدم روز پنجشنبه در همایش مشترک شهرداران و دهیاران استان با تاکید بر اینکه بایستی تابع قانون در کشور باشیم، […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به برخی مواد قانونی گفت: شهرداری ها اهتمام داشته باشند تا درآمدهای خود را از روش های قانونی تامین کنند.

به گزارش لاهیج دیلم، علی اوسط اکبری مقدم روز پنجشنبه در همایش مشترک شهرداران و دهیاران استان با تاکید بر اینکه بایستی تابع قانون در کشور باشیم، افزود: در کجای قانون، از فروش تراکم برای در امد شهرداری ها گفته شده است.

وی اظهار کرد: در گذشته به جهت اینکه برنامه ای نداشته ایم و منابع پایداری را برای شهرداری ها تدوین نکرده ایم امروز ناچاریم بیش از ۳۰ درصد درآمد شهرداری ها را از این محل تامین کنیم؛ در صورتی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ عنوان شده که هرگاه ساخت و سازی بر خلاف اصول شهرسازی باشد در حالی که ۹۹ درصد انها خلاف اصول شهرسازیست از این رو نباید این محور را برجسته کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بایستی شهرداری ها اهتمام داشته باشند تا درآمدهای خود را از روش های صحیح تامین کنند.

اکبری مقدم با بیان اینکه مدیریت شهری رسالت بسیار سنگینی است، تصریح کرد: مدیریت شهری بسیار دشوار است و در این شرایط انتظار معجزه از شهرداران نداریم اما انتظار داریم بتوانند وضعیت شاخص های شهری را ارتقاء دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان همچنین بر تعامل شهرداران با شورای شهر تاکید کرد و با اشاره به ظرفیت دهیاران گفت: طرح امنیت شغلی دهیاران در وزارت کشور در حال تدوین است در عین حال که دهیاران باید در حیطه وظایف قانونی برای رفع مشکلات روستا، شناسایی مشکلات و علل مهاجرت و کمک به ماندگاری روستاییان، رونق اقتصادی و معیشت روستاییان اهتمام داشته باشند