معاون میراث فرهنگی گیلان: کرونا ۳۰۰۰ تاسیسات گردشگری گیلان را ضربه فنی کرد
معاون میراث فرهنگی گیلان: کرونا ۳۰۰۰ تاسیسات گردشگری گیلان را ضربه فنی کرد

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰۰ تاسیسات گردشگری در مدت شیوع کرونا در استان آسیب دیدند، گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون ۱۴۳ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان خسارت به صورت مستقیم به تاسیسات گردشگری وارد شده است. به گزارش گیل و دیلم ،حمید آذرپور با اشاره به تاثیر کرونا بر […]

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰۰ تاسیسات گردشگری در مدت شیوع کرونا در استان آسیب دیدند، گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون ۱۴۳ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان خسارت به صورت مستقیم به تاسیسات گردشگری وارد شده است.

به گزارش گیل و دیلم ،حمید آذرپور با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت واحدهای گردشگری، اظهار کرد: شیوع کرونا کاملا فضای گردشگری را در دنیا تعطیل کرده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان افزود: از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون ۱۴۳ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان خسارت به صورت مستقیم به تاسیسات گردشگری وارد شده است. علاوه‌بر این دیگر بخش های صنعت گردشگری نظیر حمل‌ونقل و خوراک نیز تحت تاثیر قرار گرفتند که میزان خسارت‌ها با احتساب این بخش‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در جهت حمایت از واحدهای گردشگری، گفت: بالغ بر ۳۰۰۰ تاسیسات گردشگری در مدت شیوع کرونا در استان آسیب دیدند که برای جبران ضرر و زیان فعالان این صنعت تاکنون ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۳۵۰ فعال بخش گردشگری پرداخت شده است.

آذرپور در گفتگو با شبکه باران ادامه داد: مصوبات ستاد کرونا با امهال و استهمال در حوزه حامل‌های انرژی، آب، برق، گاز و تامین اجتماعی هم کمک‌های خوبی به فعالان حوزه گردشگری کرده است، تسهیلاتی نیز به مشاغل گردشگری اعطا شده که بازپرداخت آن از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزش مجازی در خصوص اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است و در تلاش هستیم با ایمن سازی در بخش گردشگری بتوانیم میزبان گردشگران در ماه‌های آینده باشیم