هفت میلیون مرسوله پستی از گیلان جابجا شد
هفت میلیون مرسوله پستی از گیلان جابجا شد
مدیر کل پست گیلان از جابجایی هفت میلیون مرسوله پستی در سطح استان طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت : این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ۱۵ درصد رشد داشته است.....

به گزارش لاهیج دیلم ، محمد حسین هوشنگی روز دوشنبه گفت: با ایجاد سازوکارهای لازم برای توسعه فروش محصولات بومی و محلی در استان و انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه های تولید و فروش فعال در بستر تجارت الکترونیک توانستیم رشدی ۱۵ درصدی را در ترافیک مرسولات پستی رقم بزنیم.

وی با اشاره به کسب رتبه ششم گیلان در بین استانهای کشور از نظر سهم ترافیک مرسولات پستی، اظهار کرد: از کل ترافیک مرسولات پستی استان بیش از سه میلیون بسته و امانات رهسپار شده از مبدا گیلان به مقاصد سایر استانهای کشور بود که حجم قابل توجهی از آن مربوط به مرسولات تجارت الکترونیک است.

وی تاکید کرد: این امر نشان از ظرفیت بالای فروشگاه های اینترنتی و آنلاین شاپ های فعال در استان دارد که می طلبد با اتخاذ سیاست های مناسب در سال جاری و هم افزایی با سایر سازمانها و دستگاه های متولی در استان به منظور ایجاد اشتغال پایدار، فعالان حوزه کسب و کارهای آنلاین بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل پست گیلان تصریح کرد: بهسازی و بازسازی فضاهای عملیاتی و تجهیز ناوگان سنگین حمل و نقل به منظور تسریع در رهسپاری مرسولات از اقدامات مهم پست در کاهش مدت زمان سیر مرسولات و ارتقاء شاخص های کیفی است.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی و ساماندهی توزیع مرسولات پستی در مناطق روستایی که اقدامات اجرایی آن از سال گذشته با هدف ارائه خدمات بروز پستی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها آغاز شد از اولویت مهم پست گیلان در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

هوشنگی از ادامه دار بودن اقدامات پست گیلان در خصوص پیاده سازی نظام ملی نشانی استاندارد در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۱۱ هزار مکان در نقاط شهری و افزون بر ۴۹ هزار مکان روستائی در استان، ژئو کد (کد جغرافیایی) شده و ۵۶ تفاهم نامه با شهرداری های استان و ۳۵ تفاهم نامه با دهیاران برای ساخت پلاک های تلفیقی کد پستی هوشمند که دارای کد QR هستند به امضاء رسیده است. امیدواریم با مساعدت فرمانداران جلسات کارگروه جی نف (پایگاه نشانی ملی مکان مرجع) در شهرستانها به منظور پیگیری و بررسی نحوه اجرای مصوبات قبلی پیرامون پیاده سازی پروژه جی نف در استان بصورت مستمر ادامه یابد

  • نویسنده : حمید غمخوار