هلال احمر گیلان افزون بر ۸۷۶  ماموریت انجام داد
هلال احمر گیلان افزون بر ۸۷۶  ماموریت انجام داد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در نیمه نخست امسال، افزون بر ۸۷۶ ماموریت از سوی حوزه امداد و نجات این جمعیت انجام شد. به گزارش لاهیج دیلم ،مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: از مجموع ماموریت های شش ماه گذشته حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان، ۵۸ […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در نیمه نخست امسال، افزون بر ۸۷۶ ماموریت از سوی حوزه امداد و نجات این جمعیت انجام شد.

به گزارش لاهیج دیلم ،مهدی ولی پور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: از مجموع ماموریت های شش ماه گذشته حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان، ۵۸ درصد به بخش امداد و نجات جاده ای، ۱۴ درصد امداد و نجات حضوری و مناسبتی، هشت درصد امداد و نجات کوهستان و ۲۰ درصد به سایر موارد شامل حوادث داخل شهری، برف و دریایی اختصاص یافت.

وی با اشاره به آمار حادثه دیده و نجات یافته تحت پوشش اظهار داشت: سه هزار و ۱۴۷ مورد آسیب دیده داشتیم که ۷۸۳ نفر توسط امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان نجات یافتند ، یکصد و ۹ نفر سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و ۶۷۴ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

ولی پور با بیان این که جمعیت هلال احمر گیلان برای امداد و نجات و مقابله با حوادث و بحران ها آمادگی کامل دارد، خاطر نشان کرد: مهمترین راهکار کاهش آسیب ها پرداختن به مقوله پیشگیریست که بایستی به این مهم توجه جدی شود.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در حوادث، سوانح و امداد و نجات تعریف شده و هر جا که سایر دستگاه های دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه نیاز به کمک داشته باشند، وارد عمل می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به مقابله با بحران ها تصریح کرد: مسئول کلی مقابله با بحران ها، شورای عالی مدیریت بحران و سازمان مدیریت بحران است که بسیاری از دستگاه ها و سازمان ها عضو آن هستند , یکی از زیرمجموعه های حساس آن، کارگروه‌ تخصصی امداد و نجات است.

وی با بیان اینکه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت دارد، اظهار داشت: در زمان حاضر، در زمینه امداد و نجات، آمادگی خوبی از سوی جمعیت هلال احمر وجود دارد که ارتقای این آمادگی نیازمند توجه بیشتر مسئولان دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در زمان حاضر، ۳۲ پایگاه امداد و نجات در سطح استان فعال است، در ایام تابستان نیز ۹ پایگاه ساحلی فعالیت داشت ضمن این که یک پایگاه هوایی با یک دستگاه بالگرد، یک تیم آنست و یک تیم واکنش سریع این جمعیت در صورت نیاز آماده ارائه خدمات به هموطنان است.

وی با بیان این که سامانه ۱۱۲ بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی و پاسخگویی در زمان بروز حوادث است، تصریح کرد: مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر(EOC) با سامانه ۱۱۲ بصورت شبانه روزی پاسخگوی مردم در بروز هرگونه حوادث است، برای تماس با این شماره نیازی به سیم کارت و شبکه همراه نبوده و اگر گوشی در حالت lock هم باشد می توان ارتباط برقرار و گزارش داد.

بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۴ هزار و ۱۷۲ عضو جوان و بیش از هشت هزار و ۶۳۳ داوطلب با جمعیت هلال احمر گیلان همکاری می‌ کنند