همه اعتبارهای حوزه میراث فرهنگی گیلان جذب شده است
همه اعتبارهای حوزه میراث فرهنگی گیلان جذب شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: خوشبختانه، در حوزه میراث فرهنگی تمامی اعتبارات مربوط به سال مالی ۹۸-۹۷ در بخش ابلاغی و استانی جذب شده و قراردادهای مربوط به بناهای تاریخی نیز منعقد شده است. به گزارش لاهیج دیلم ،شهرود امیرانتخابی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: بر همین اساس […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: خوشبختانه، در حوزه میراث فرهنگی تمامی اعتبارات مربوط به سال مالی ۹۸-۹۷ در بخش ابلاغی و استانی جذب شده و قراردادهای مربوط به بناهای تاریخی نیز منعقد شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،شهرود امیرانتخابی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: بر همین اساس ۳۷ پروژه حفاظت و مرمت استان در دست اجراست که پنج پروژه مرمتی شاخص با مشارکت دستگاه های دولتی دارای مالکیت بناهای تاریخی انجام می شود.
وی اظهار کرد: مرمت ساختمان فلاطوری لاهیجان با مشارکت استانداری گیلان، شهرداری لاهیجان و جهاد کشاورزی استان و مرمت و ساماندهی بقعه آقا سید حسین لنگرود با مشارکت اداره کل اوقاف استان، مربوط به پروژه های مرمتی مشارکتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار داشت: بخش عمده ای از این پروژه ها، مربوط به مرمت بناهای تاریخی استان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و بخش دیگری نیز مربوط به اجرای مطالعات باستان شناسی است.
وی رمت عمارت ساسانی رضوانشهر، مرمت و ساماندهی حمام مریان تالش، مرمت خانه ابریشمی رشت و ساماندهی محوطه منار بازار صومعه سرا را از مهمترین پروژه های مرمت عنوان کرد.
امیرانتخابی تصریح کرد: بودجه کلی فعالیت های حفاظتی – مرمتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مجموع اعتبارات ملی و استانی حدود ۵۵ میلیارد ریال بوده است.
گیلان دارای یک هزار و ۸۰ اثر ثبتی در فهرست آثار ملی کشور است