پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگ و هنر گیلان
پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگ و هنر گیلان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جبهه متحد فرهنگی در گیلان خواستار پرهیز از کار‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگ و هنر استان شد. به گزارش لاهیج دیلم ، رضا ثقتی در جشن پایان سال در جمع همکاران استان با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ از حیث کمبود اعتبارات یکی از پیچیده‌ترین […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جبهه متحد فرهنگی در گیلان خواستار پرهیز از کار‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگ و هنر استان شد.

به گزارش لاهیج دیلم ، رضا ثقتی در جشن پایان سال در جمع همکاران استان با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ از حیث کمبود اعتبارات یکی از پیچیده‌ترین سال‌های مالی دولت بود، گفت: آثار و تبعات این موضوع در برنامه‌های فرهنگی هنری به ویژه اعتبارات حوزه شهرستان‌ها هم به وضوح قابل مشاهده بود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، پس از رایزنی‌های گسترده بودجه انجمن سینمای جوان گیلان در صدر بودجه‌های کشور قرار گرفته است و استان گیلان از این لحاظ در رتبه اول است.

علاوه بر انجمن سینمای جوان گیلان این افرایش بودجه در همه سازمان‌های تابعه و معاونت‌های ارشاد اسلامی استان اتفاق خواهد افتاد.

تبدیل گیلان به مهد برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری ملی در کشور رویکرد راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما برای تحقق این امر و خارج کردن استان از رخوت تلاش می‌کنیم و اگر بستر‌های لازم فراهم شود گیلان می‌تواند از جشنواره‌ها و رویداد‌های ملی و منطقه‌ای بزرگ میزبانی به عمل آورد.

تراز کارشناسان و ادارات فرهنگ و ارشاد گیلان با توجه به حجم وسیع تقدیر‌های انجام شده در حد ملی است و اعتقاد دارم استان گیلان و حوزه فرهنگ و هنر قابلیت اینکه کار‌ها و فعالیت‌هایش به شکل ملی برگزار شود را داراست بنابراین باید به گونه‌ای عمل کنیم که برگزاری رویداد‌های خرد، مراسمات فرهنگی و هنری را به شکل وسیع تری برگزار نماییم.

این استان در برخی رشته‌ها از جمله رشته هنر‌های تجسمی و تئاتر جزو بهترین‌های کشور است و اخیرا نیز هنرمند لاهیجانی سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در بخش فیلمبرداری کسب کرد و حتی استان در جشنواره فیروزه رتبه یک را به خود اختصاص داد.

از همان روزی که در مسند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار گرفتم، تاکید کردم که زیبنده نیست کارگزاران فرهنگی و هنری استان که تولیدکننده فکر، اندیشه، اخلاق، فرهنگ و هنر در جامعه هستند به مدت ۹ ماه اضافه کار نگرفته باشند و دریافتی‌های آنان بسیار ناچیز باشد.

امیدواریم تا قبل از پایان سال بتوانیم تمام بدهکاری به نیروهایمان را به صفر رسانده و پرداخت کنیم و برای تحقق این هدف پیگیری‌های زیادی را با مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان داشته‌ایم.

رایزنی و مکاتبات با وزیر فرهنگ و ارشاد و معاونت توسعه برای پرداخت عیدی یک میلیون تومانی به کارکنان این نهاد که با ابتکار گیلان تمام استان‌ها از این هدیه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره‌مند شدند.

دولت روی مبحث پرهیز از کار‌های جزیره‌ای در حوزه فرهنگ و هنر تاکید فراوان دارد و باور ما این است در کنار حفظ وحدت و انسجام، اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان و کلیه ادارات شهرستان‌ها باید محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری حوزه خود باشند.

تشکیل جبهه متحد فرهنگی در گیلان و تقویت آن لازم و ضروری است و سال ۱۴۰۱ شاهد اتفاق بزرگی در گیلان تحت عنوان کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی خواهیم بود و بودجه خوبی هم از سوی وزارتخانه برای این رویداد اختصاص یافت و با برگزاری این مراسم ارزشمند علاوه بر بزرگداشت مقام این شهید ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مشخص خواهد شد.

مراسم امروز به پاس یک سال فعالیت‌های ارزشمند همکاران فهیم و شریف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار گردید تا روحیه نشاط و امید در همکاران ارتقا پیدا کند و درسال اینده چنین برنامه‌هایی در طول سال برای همکاران به طور مستمر برگزار خواهد شد