پلمب ۱۵ واحد اقامتی غیرمجاز در گیلان
پلمب ۱۵ واحد اقامتی غیرمجاز در گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت:۱۵ واحد اقامتی گردشگری غیر مجاز طی روزهای اخیر در استان پلمب شده است. به گزارش لاهیج دیلم ،حمیدرضا آذرپور روز سه شنبه در گفت و گویی خاطرنشان کرد: همه پارک ها ،موزه ها و تفرجگاه های استان تا پایان محدودیت های کرونایی تعطیل است و این تصمیم […]

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت:۱۵ واحد اقامتی گردشگری غیر مجاز طی روزهای اخیر در استان پلمب شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ،حمیدرضا آذرپور روز سه شنبه در گفت و گویی خاطرنشان کرد: همه پارک ها ،موزه ها و تفرجگاه های استان تا پایان محدودیت های کرونایی تعطیل است و این تصمیم بر اساس مصوبات ستاد کرونا استان اجرایی شده و با خاطیان برخورد قانونی می شود .
 وی یادآور شد: رستورانها و مراکز پخت غذا  نیز فقط مجاز به ارائه خدمات به صورت بیرون بر هستند.

وی از ممنوعیت ورود مسافران به گیلان در طول تعطیلات اعلام شده خبر داد و از هموطنان خواست با توجه به روند صعودی شیوع ویروس دلتا کرونا و به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس از سفر به استان گیلان پرهیز نمایند. 
آذرپور تاکید کرد :در طول مدت محدودیت ها کارشناسان و تیم های بازدید مشترک در سطح استان همه روزه از مراکز تحت پوشش این اداره کل بازدید می کنند و در صورت رویت تخلف با افراد و واحدهای خاطی بدون اغماض برخورد می شود.
 معاون گردشگری گیلان خاطر نشان کرد: هیچ گونه مجوز اجرای تور گردشگری و طبیعت گردی در استان صادر نشده و افرادی که بخواهند بدون توجه به وضعیت استان اقدام نمایند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هم اکنون شمار بیماران کووید۱۹ بستری در بیمارستان های سراسر استان از مرز ۲ هزار نفر عبور کرده است که در مدت ۱۸ ماهه جولان ویروس کرونا سابقه نداشته است. برای وصف عمق بحران کرونا در گیلان همین بس که در سخت ترین شرایط استان که مربوط به موج نخست همه گیری بود، اوج بیماری با یکهزار و ۸۰۰ بستری به پایان رسید. 

بسیاری از کارشناسان بهداشتی عامل اصلی گسترش ویروس  و مرگ و میر ناشی از موج پنجم که ماحصل نوع جدید ویروس کرونا به نام دلتا است را خستگی عمومی، تفکر آسیب ناپذیری و همچنین بی اعتنایی به هشدارها می دانند که گیلان و تمامی استان های کشور را به این حال و روز انداخته است. 

بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا از ساعت ۱۲ روز یکشنبه ۲۴ مرداد تا جمعه پنجم شهریور ماه منع تردد بین استانی در سراسر کشور و همه جاده ها اجرا و همه مجوزهای صادر شده برای تردد لغو خواهد شد.
 افرادی هم که در این مدت بنا به هر دلیلی مشمول جریمه شده اند، بعد از یک ماه جریمه آنان دوبرابر و حتما اخذ خواهد شد. 

گیلان با دو و نیم میلیون جمعیت از نخستین استانهای درگیر شیوع کرونا در کشور بود