کاهش ناپایداری‌های جوی در گیلان از امشب
کاهش ناپایداری‌های جوی در گیلان از امشب

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گیلان گفت: ناپایداری‌های جوی روزهای اخیر که منجر به بارندگی، مه آلود بودن هوا و وزش باد شده است، از بعدازظهر و امشب، کاهش می یابد. به گزارش لاهیج دیلم ،مازیار غلامی ظهر یکشنبه در گفت وگویی بیان داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار در منطقه […]

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی گیلان گفت: ناپایداری‌های جوی روزهای اخیر که منجر به بارندگی، مه آلود بودن هوا و وزش باد شده است، از بعدازظهر و امشب، کاهش می یابد.

به گزارش لاهیج دیلم ،مازیار غلامی ظهر یکشنبه در گفت وگویی بیان داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی سامانه ناپایدار در منطقه است و بر این اساس طی ۲۴ ساعت آینده ابرناکی و مه آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید) پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: به تدریج از ظهر فردا (دوشنبه) این سامانه بارشی از منطقه خارج خواهد شد و از روز سه شنبه جوی به طور غالب پایدار به همراه روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

غلامی آسمان امروز گیلان را ابری و مه آلود، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد، طی بعد از ظهر و شب کاهش ناپایداری، در نواحی جنوبی کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بارندگی پراکنده، به تدریج کاهش ابر، در نواحی جنوبی کمی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر پیش بینی کرد.

وی بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته را با ۳۲ درجه مربوط به شهرهای منجیل، رودبار و جیرنده و کمینه دمای فردا را مربوط به دیلمان و ماسوله با ۱۵ درجه عنوان کرد.

به گفته سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، بیشینه دمای امروز رشت ۲۴ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان ۲۱ درجه خواهد بود.

غلامی خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا طی امروز بین ۵ / ‏‬ ۱ تا ۷ / ‏‬ ۰ متر، دمای آب ۲۸ درجه سلسیوس و برای شنا نامناسب است.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در استان طی شبانه روز گذشته نیز با نزدیک به ۳۰ میلیمتر در بندرآستارا و پس از آن ۶ / ‏‬ ۲۱ میلیمتر بندرانزلی و ۸ / ‏‬ ۱۹ میلیمتر تالش ثبت شده است.