کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در گیلان
کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در گیلان
مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: از فردا تا چهارشنبه شرایط برای افزایش ابر و کاهش نسبی دما و بارندگی فراهم می شود....

به گزارش لاهیج دیلم ، محمد دادرس در گفت وگویی آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری دانست و اظهار کرد: جیرنده با ۱۰ درجه سانتیگراد و رودبار با ۳۵ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک ترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار سامانه غالبا پایدار تا دوشنبه در منطقه دانست و افزود: طی امروز و فردا، آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با مه آلودگی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به شکل گیری ناپایداری های موقتی و همرفتی طی عصر و شب، از احتمال وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: به تدریج از اواخر وقت دوشنبه شاهد نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه خواهیم بود.

دادرس از کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و گفت: بارندگی در ارتفاعات و دامنه ها به طور موقت خیلی شدید خواهد شد.

وی با اشاره به احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب و لغزش و رانش، خاطرنشان کرد: شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و وزش باد و بارندگی و رعد و برق و تگرگ تا چهارشنبه فراهم می شود

  • نویسنده : مهرناز جوانمرد