کوهنوردان از صعود به ارتفاعات گیلان خودداری کنند
کوهنوردان از صعود به ارتفاعات گیلان خودداری کنند

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی هوا در گیلان از کوهنوردان درخواست می شود که در این روزها به ویژه از فردا به دلیل یخبندان و مشکلات ناشی از صعود به ارتفاعات استان خودداری کنند. به گزارش لاهیج دیلم ، سیاوش غلامی روز دوشنبه در گفت و گویی تاکید کرد: در شرایط […]

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی هوا در گیلان از کوهنوردان درخواست می شود که در این روزها به ویژه از فردا به دلیل یخبندان و مشکلات ناشی از صعود به ارتفاعات استان خودداری کنند.

به گزارش لاهیج دیلم ، سیاوش غلامی روز دوشنبه در گفت و گویی تاکید کرد: در شرایط فعلی سعود به ارتفاعات بسیار خطرناک است و لازم است کوهنوردان نسبتبه این مسئله هوشیارانه عمل کرده و از کوهنوردی خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به تعدادی از خودروهای گرفتار در برف مسیرهای کوهستانی استان گیلان طی بارش دیشب و بامداد امروز افزود: این خودروها مجهز به زنجیر چرخ نبودند که عملیات نجات و امدادرسانی برای آنان انحام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: در شرایط برفی بستن زنجیر چرخ اهمیت بسزایی دارد بنابراین ضروریست تا رانندگان به این مهم توجه و عمل کنند.

غلامی در ادامه از هم استانی ها و هموطنان خواست تا در چنین شرایطی از سفر اجتناب کنند و در صورت ضرورت حتما تجهیزات زمستانی شامل پتو، لباس مناسب و موادخوراکی از جمله بیسکویت، خرما و آب همراه داشته و ضمن تجهیز خودروها به زنجیر چرخ از سوخت کافی برخوردار باشند.

وی با اشاره به آماده باش ۱۶ شعبه و ٢٨ پایگاه هلال احمر این جمعیت افزود: امدادگران و داوطلبان هلال احمر استان برای خدمات رسانی آماده باش هستند.

بارش برف از عصر روز گذشته در استان گیلان آغاز شده و بر اساس اعلام هواشناسی این بارندگی ها تا امشب ادامه دارد.

برف مدارس برخی از شهرستان ها و مناطق آموزش و پرورش گیلان را تعطیل کرد