کیفیت، خط قرمز ماست
کیفیت، خط قرمز ماست
مدیرکل استاندارد گیلان گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان امسال نشان استاندارد پلاس بر روی محصولات برخی از واحدهایی تولیدی گیلان درج می‌شود....

به گزارش لاهیج دیلم ، مجتبی معصوم‌نژاد امروز ۲۷ فروردین ماه در گفت‌وگویی درباره اهمیت تامین استانداردسازی در امنیت غذایی، اظهار کرد: وقتی کالاها یا محصولاتی اعم از کشاورزی یا غذایی وارد سرزمین اصلی می‌شود نیاز به یکسری ارزیابی استاندارد دارد و اکثریت مواد وارداتی شامل گندم، جو و غیره بر اساس قانون شامل استاندارد اجباری هستند.

وی با بیان اینکه یکی از گواهی‌های اخذ مجوز ورود کالا از گمرکات استان دریافت گواهی استاندارد است، افزود: این کالاها در آزمایشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند که پس از دریافت تائید صلاحیت اجازه ورود را اخذ می‌کنند.

مدیرکل استاندارد گیلان گفت: بسیاری از محموله‌ها به دلیل عدم تائید استاندارد مرجوع شده یا تغییر کاربری می‌شوند یعنی از مصرف انسانی و حیوانی خارج شده و برای مصرف در صنایع ارجاع می‌شود.

معصوم نژاد تصریح کرد: در داخل استان بخش‌های تولیدی که با سفره مردم سر و کار دارند و شامل چای، برنج، کلوچه، سوسیس، کالباس و انواع مواد غذایی است تحت نظارت مستمر ارزیابان این اداره کل قرار دارند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های عملیاتی هر ساله تدوین و توسط سازمان به ادارات کل استاندارد ابلاغ می‌شود، خاطرنشان کرد: هر واحد تولیدی برای ارزیابی محصولات علاوه بر ارائه محصول به بازرسان متحمل هزینه مالی می‌شود به همین دلیل با بررسی انجام شده در صدد هستیم تا در سال رشد تولید در بازرسی‌هایی که از واحدهای تولیدی گیلان انجام می‌شود به منظور حمایت از تولیدکنندگان برای واحدهایی که استمرار کیفیت دارند از بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شده سازمان، استفاده کنیم.

مدیرکل استاندارد گیلان با تاکید براینکه کیفیت خط قرمز، ماست و استاندارد هم حداقل کیفیت است، افزود: سازمان ملی استاندارد امسال بحث استاندارد پلاس را مطرح کرد و سال ۱۴۰۳ یکسری از واحدهای تولیدی با آرم استاندارد پلاس وارد بازار می‌شوند؛ که علاوه بر درج نشان استاندارد، نشان کیفیتِ فراتر از کیفیتِ حداقلی و یا بحث استمرار کیفیت دارند که نظارت مستمرتری بر روی آنها انجام می‌شود

  • نویسنده : حمید غمخوار