گیلان در راه اندازی خانه های هلال رتبه اول کشوری را دارد
گیلان در راه اندازی خانه های هلال رتبه اول کشوری را دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۴۳۰ خانه هلال در این استان راه اندازی شده که هم اکنون گیلان در افتتاح این خانه ها از رتبه اول کشوری برخوردار است. به گزارش لاهیج دیلم ،سیاوش غلامی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با دهیاران و مسئولان خانه های هلال شهرستان های رشت و فومن اظهار داشت: […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: ۴۳۰ خانه هلال در این استان راه اندازی شده که هم اکنون گیلان در افتتاح این خانه ها از رتبه اول کشوری برخوردار است.

به گزارش لاهیج دیلم ،سیاوش غلامی روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با دهیاران و مسئولان خانه های هلال شهرستان های رشت و فومن اظهار داشت: این تعداد از خانه های هلال در مراکز دهستان ها و روستاهای گیلان با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی و مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال است.

وی با بیان اینکه خانه‌ های هلال در روستاها با هدف افزایش تاب آوری در جامعه راه اندازی شده تا در صورت بروز حوادث، قبل از حضور نیروهای امدادی به مردم روستا کمک کنند.

وی خاطر نشان کرد: احداث خانه‌ های هلال در محلات و روستاها ضروری است تا در زمان بحران با بهره گیری از نیروهای آموزش دیده محلی میزان آسیب دیدگی‌ ها کاهش یابد.

غلامی بیان داشت: گیلان با توجه به شرایط طبیعی جزو استان های حادثه خیز کشور محسوب می شود و از این حیث در هنگام حوادث، معمولا روستاها آخرین مناطقی هستند که به آنجا امداد رسانی می‌ شود در نتیجه با ارایه آموزش های لازم امدادی به روستاییان می توان میزان خسارت‌ ها را کاهش داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان داشت: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران بهترین ظرفیت و خانه های هلال بهترین مکان برای فعالیت‌ های امداد و نجات و آموزش در روستاهای استان هستند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی اولویت ها از سوی مسئولان خانه های هلال اضافه کرد: نقاط امن باید در مسیر روستاها شناسایی شود تا برای اسکان اضطراری برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.

برنامه ریزی برای مقابله با برف در زمستان سال جاری و اسکان اضطراری، تجهیز خانه های هلال به امکانات امدادی شامل پتو، جیره خشک غذایی و اقلام زیستی از جمله موارد مورد بحث و بررسی در این جلسه بود.

در این نشست دهیاران و مسئولان خانه های هلال شهرستان های رشت و فومن درباره موقعیت و ظرفیت روستاها و خانه های هلال برای مقابله با حوادث احتمالی مطالبی را ارائه کردند.