یادداشت لاهیج دیلم؛ نمایندگان محترم گیلان کجایید؟
یادداشت لاهیج دیلم؛ نمایندگان محترم گیلان کجایید؟

لاهیج دیلم | طی روزهای گذشته خبرهای بدی به گوش می رسد! اینکه دولت و گمرگ زیر مجموعه آن! واردات برنج را تسهیل کرده !! آن هم در زمانی که کشاورزان ما روی مزرعه در حال برداشت محصول خود هستند که ماه ها زحمت کشیدند!! و خون دل خوردند!! معلوم نیست این وسط نمایندگان گیلانی ما […]

لاهیج دیلم | طی روزهای گذشته خبرهای بدی به گوش می رسد! اینکه دولت و گمرگ زیر مجموعه آن! واردات برنج را تسهیل کرده !! آن هم در زمانی که کشاورزان ما روی مزرعه در حال برداشت محصول خود هستند که ماه ها زحمت کشیدند!! و خون دل خوردند!!

معلوم نیست این وسط نمایندگان گیلانی ما کجای کارند ؟

اگر خبرها را می شنوند و کاری نمی کنند باید گفت دستمریزاد !!! و اگر فریادی زدند! چرا این قدر در سکوت و ساده از آن رد می شوند و اقدام عملی در مجلس نمی کنند !!

نمایندگان محترم گیلان کجای کارید؟

۱۳ نماینده گیلان و ۲۰ نماینده استان های شمالی به عنوان یک فراکسیون می توانستید وزیر یا هرکسی که دستور وارادات در این شرایط را داده بازخواست کنید ! تا یادشان بماند که وارادت بی موقع برنج چه بلایی بر سر کشاورزان ما می اورد !!

اگر اعتراض کردید، یا حرکتی کردید ! پس چرا همچنان زمزمه ورود آن به گوش می رسد؟

آیا با واردات برنج در این شرایط موافقید؟ اگر مخالف هستید! چرا وارادات در زمان برداشت را در مجلس و دولت پی گیری جمعی نمی کنید ؟

مگر همین مردم و کشاورزان نبودند که شما را به کرسی مجلس رساندند و یا نشاندند ؟

مگر در روزهای انتخاباتی وعده نداده بودید که یکی از اولویت های ما رسیدگی به درد و رنج کشاورزان است ؟

مگر نگفتید دست کشاورزان را خواهید فشرد تا آسیبی به زندگی آنان وارد نشود ؟

پس کو ؟

چرا با وارادت یک میلیون تنی برنج توسط دولت آن هم در این شرایط حساس سکوت کردید؟ و یا به مسئولان کشاورزی و حتی وزیر اعتراض نکردید ؟

نمایندگان محترم گیلانی ، کسی مخالف واردات برنج نیست . قدر مسلم تولید برنج داخلی کفاف کشور را نمی دهد. در آن شکی نیست ، اما نه اینکه درست زمان برداشت برنج دست به واردات بزنیم و در رسانه ها نیز بازتاب دهیم که مردم نگران نباشید !!

مگر غیر از این است که با واردات بی رویه برنج ! و آن هم در زمان برداشت ! انکه بیشترین اسیب را می بیند کشاورز زحمتکش و خانواده آنها است ؟

مردم شما را انتخاب نکردند که با سکوت خود ، جیب دلالان ، و واسطه ها که در این حوزه و حوزه های دیگر دست بالایی دارند پر شود و کشاورز با آن همه سختی ، رنج کار ، استرس برداشت و فروش ضرر کند !!

اگر نمی توانید کاری کنید و یا صدا شما شنیده نمی شود تا جلوی واردات را در زمان برداشت بگیرید و یا توان شما در مقابله با دستور دهندگان قوی نیست ! شفاف به مردم گزارش کنید که علیرغم اعتراض ها و فریادهای ما! آنچه نباید بشود، شده است !!

وظیفه نماینده حمایت از موکلین در همه حوزه هاست، نه ملاقات ها ، عکس های سلبریتی ، وعده ، امر و نهی ، شرکت در مراسم ها و همایش ها و یا بازدیدهای تبلیغاتی و انتخاباتی در حوزه های غیر تخصصی !!

نمایندگان محترم گیلانی، لطفا از همراهان خود بخواهید یک براورد میدانی کنید که چقدر زمین های کشاورزی ما چوب حراج خورده و چقدر به جنگل و طبیعت بکر ما آسیب وارد شده !! فقط مانده که طی سالهای نه چندان دور بشنویم که گیلان نیز مانند بعضی استان های دیگر کشور به لم یزرعی بدل شده .

نماینده بزرگوار ، با این سکوت ها هم کشاورزان را در تولید برنج بی رغبت می کنید ! و هم آسیب به ته مانده تولیدات غذایی و طبیعت بکر گیلان ما می زنید که جبرانش سخت است !! باور کنید سخت است !

لطفا سکوت نکنید دست کشاورزان را بگیرید تا به زندگی آنان خدشه وارد نشود

امید آنکه شنیده شود.

رضا بژکول
روزنامه نگار
۱۳۹۸/۰۵/۲۶