یادداشت لاهیج دیلم | درخواست برای تخصیص ۱۵ میلیون یورو ارز دولتی به شرکت وارد کننده مواد اولیه دخانیات | جناب نیکفر آیا صحت این نامه را تایید می کنید ؟
یادداشت لاهیج دیلم | درخواست برای تخصیص ۱۵ میلیون یورو ارز دولتی به شرکت وارد کننده مواد اولیه دخانیات | جناب نیکفر آیا صحت این نامه را تایید می کنید ؟

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم به نقل از گیل و دیلم، اخیرا در فضای مجازی استان گیلان ، نامه ای با مضمون درخواست ذبیح نیکفر لیالستانی نماینده مردم شریف لاهیجان و سیاهکل از بانک مرکزی برای تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیون یورو ارز دولتی به شرکت وارد کننده ی مواد اولیه ی دخانیات در […]

به گزارش پایگاه خبری لاهیج دیلم به نقل از گیل و دیلم، اخیرا در فضای مجازی استان گیلان ، نامه ای با مضمون درخواست ذبیح نیکفر لیالستانی نماینده مردم شریف لاهیجان و سیاهکل از بانک مرکزی برای تخصیص اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیون یورو ارز دولتی به شرکت وارد کننده ی مواد اولیه ی دخانیات در کشور منتشر گردید .

در متن نامه ی منتسب به این نماینده مجلس آمده است : لازم به ذکر است ۶۵۰۰ نفر در این شرکت شاغل می باشند تعطیلی شرکت و توفق تولید ممکن است مشکلات اجتماعی که از تبعات مشکلان معیشتی و اقتصادی کارگران خواهد بود عنایت فرمایید با دستور مقتضی و کارساز حل مشکل نمایید .

بدین ترتیب سوالاتی که باید به جهت تنویر افکار عمومی از نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی پرسیده شود این است که :

۱- با توجه به وجود مُهر ، امضاء ، سربرگ مجلس و دستخط منتسب به حضرتعالی ، آیا صحت نامه ی فوق الذکر را تایید یا تکذیب می نمایید ؟
در صورت تایید ، لطفا توضیحات لازم را ارائه داده و در صورت تکذیب ، برای روشنگری بیشتر به درخواست استعلام این رسانه خبری از بانک مرکزی کل کشور ، عنایت شود .

۲- درخواست مبلغ ۱۵ میلیون یورو ارز دولتی جهت تخصیص به یک شرکت خصوصی ، در تاریخ ۲۱ آبان ماه سال گذشته و در اوج بحران اقتصادی کشور و بگیر و ببند های ارزی ،چرا و به چه دلیل صورت پذیرفته و چه توجیهی به همراه دارد ؟

۳- در صورتی که محتوای نامه ی مذکور با تایید حضرتعالی همراه باشد چگونه می توان از عضو فراکسیون مبارزه با مواد مخدر مجلس شورای اسلامی انتظار داشت برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی پیش قدم شود ؟

۴- با توجه به نرخ سرسام آور ارز در سال گذشته ، خصوصا یورو از ما به التفاوت قیمت یورو با بازار نیز توضیحاتی ارائه شود

۵- در حالیکه مجلس شورای اسلامی با تصویب اخذ عوارض نوشابه و سیگار و افزایش میزان آن موافقت نموده تا نسبت به کاهش مصارف عمومی آن کمک نماید ، آیا تلاش برای رونق بخشیدن به بخش دخانیات و واردات مواد اولیه آن از کشور های خارجی ، مغایر با اهداف و سیاست های نظام جمهوری اسلامی نیست؟

۶- با توجه به اجبار بانک مرکزی در زمان ریاست سیف برای تامین خسارات مالی مالباختگان موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز توسط مجلس شورای اسلامی ، چگونه پرداختن به موضوعات اینچنینی با این ارقام سرسام آور ! در اولویت خدمتگذاران مردم به عنوان نماینده مجلس قرار می گیرد ؟

شاید این سوالات ، همچون دیگر سوالات مطروحه از سوی تحریریه رسانه خبری تحلیلی لاهیج دیلم ، توسط جناب نیکفر لیالستانی باز هم بی پاسخ بماند .
اما در این صورت نیز آنچه که تحت عنوان رسالت خبری است و بر دوش مدیران رسانه های مستقل قرار می گیرد، با آگاهی رسانی و فرصت تحلیل و بررسی دادن به مخاطبین شان تکمیل می گردد .
شاید سکوت همیشگی این مقام محترم ! با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس یازدهم ، چندان هم به مذاق مردم حوزه انتخابیه وی خوشایند نباشد و تلاش های ایشان برای رفع معضلات و مشکلات انباشته شده ، با این حجم عظیم مطالبات عمومی بی پاسخ بماند !