یونسکو ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله را تأیید کرد
یونسکو ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله را تأیید کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: امسال پرونده ثبت جهانی ماسوله برای یونسکو ارسال شد و مورد تأیید اولیه قرار گرفت. به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی گفت: در تیر سال آینده ارزیابان یونسکو به استان گیلان آمده و درباره پرونده ثبت جهانی ماسوله اظهار نظر کنند، همچنین دبیرخانه رفع موانع ثبت […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: امسال پرونده ثبت جهانی ماسوله برای یونسکو ارسال شد و مورد تأیید اولیه قرار گرفت.

به گزارش لاهیج دیلم ، ولی جهانی گفت: در تیر سال آینده ارزیابان یونسکو به استان گیلان آمده و درباره پرونده ثبت جهانی ماسوله اظهار نظر کنند، همچنین دبیرخانه رفع موانع ثبت جهانی ماسوله نیز در استانداری و فرمانداری شهرستان فومن راه‌اندازی شد.

به گفته جهانی جنگل‌های هیرکانی سال ۹۸ در فهرست آثار جهانی ثبت شد و پرونده کاروانسرای تی تی در شهرستان سیاهکل نیز برای ثبت جهانی ارسال شده و مورد تأیید قرار گرفت که بنا شد سال آینده همراه پرونده آثار تاریخی استان‌های دیگر این اثر‌ها نیز مطرح شود.

در استان گیلان تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که هزار و ۲۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و از لحاظ ثبت آثار تاریخی، گیلان رتبه چهارم کشوری را دارد.

به گفته جهانی نوروز ۱۴۰۱ در تمام بنا‌های تاریخی و اکثر موزه‌ها نوروزگاه‌هایی برای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی در گیلان تعبیه و ۴۰۰ نمایشگاه در نقاط گردشگری گیلان افتتاح می‌شود.

۴۴ پایگاه هلال احمر در مناطق مختلف استان گیلان به همراه یک بالگرد از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین خدمات‌رسانی به مسافران در استان گیلان را برعهده دارند و تمام موزه‌های استان گیلان و بنا‌های تاریخی از ۲۵ اسفند بازگشایی می‌شود