۱۰۰ میلیارد ریال به اصلاح شبکه برق شهرستان لاهیجان اختصاص یافت
۱۰۰ میلیارد ریال به اصلاح شبکه برق شهرستان لاهیجان اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت:یکصد میلیارد ریال برای اصلاح و ترمیم شبکه های برق و نصب دستگاه ترانسفورماتور به شهرستان لاهیجان اختصاص یافته است . به گزارش لاهیج دیلم ،جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان روز چهارشنبه درجلسه رسیدگی به مشکلات برق شهر لاهیجان اظهار داشت: براساس مصوبه حداقل یکصد میلیارد […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت:یکصد میلیارد ریال برای اصلاح و ترمیم شبکه های برق و نصب دستگاه ترانسفورماتور به شهرستان لاهیجان اختصاص یافته است .

به گزارش لاهیج دیلم ،جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان روز چهارشنبه درجلسه رسیدگی به مشکلات برق شهر لاهیجان اظهار داشت: براساس مصوبه حداقل یکصد میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح بخش‌های فرسوده شبکه برق هزینه می‌شود و ۴۰ کیلومتر کابل خودنگهدار به این شهرستان ارسال و ۴۵ دستگاه ترانسفورماتور نیز در لاهیجان نصب خواهدشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق از سوی مردم افزود: شعبه اداره برق بازکیاگوراب لاهیجان در حال ساخت است که بزودی تکمیل می‌شود و این آمادگی وجود دارد که شعبه رودبنه نیز در صورت تحویل زمین و انجام مراحل قانونی تا پایان سال جاری اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۳ تا سال ۹۴ شبکه‌های برق گیلان به دلیل بارش برف سنگین و طوفان، حوادث سنگینی را پشت سرگذاشتند که در اثر این حوادث شبکه‌های برق در لاهیجان، آستانه و لنگرود صدمه دید. از جمله دکل ۱۲ تنی پست دومداره ۶۳ کیلوولت چاف و چمخاله که بخشی از برق لاهیجان، رودسر، لنگرود و آستانه اشرفیه را تامین می‌کرد تخریب شد و بیشترین خسارت در بحران سال ۸۳ در گیلان به ترتیب به شهرستان‌های رشت، لاهیجان و آستانه اشرفیه وارد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان یادآورشد: در این حوادث ۱۳۵ میلیارد تومان به شبکه‌های برق استان خسارت وارد شد و شرایط سختی را بر استان تحمیل کرد که تاکنون از سوی ستاد مدیریت بحران کشور سه و نیم میلیارد تومان پرداخت شده است به همین دلیل بسیاری از شبکه‌ها بطور موقت برقدار شدند تا اعتبارات اختصاص یابد.

طالبی به پاره ای از مشکلات شرکت توزیع برق گیلان اشاره و اضافه کرد: جلسه‌ای که در زمان نجفی استاندار اسبق گیلان در استانداری با حضور دکتر نوبخت تشکیل شد مصوبه‌ای به تصویب رسید که ۳۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات بحران به این شرکت پرداخت شود که به دلایل مختلف این مبلغ محقق نشد و در سال گذشته نیز برای افزایش پایداری و زیرساخت ها قرار شد از سوی سازمان برنامه و مدیریت گیلان ۵۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع برق تخصیص یابد که به دلیل مشکلات این مبلغ هم تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: در اواخر سال گذشته ۶۰ هزار کنتور برق به مناقصه گذاشته شد به دلیل نوسان قیمت‌ها کسی در آن شرکت نکرد و این میزان به ۱۰ هزار کاهش داده شد که باز هم کسی شرکت نکرد و این مشکلاتی است که صنعت برق با آن دست به گریبان است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر دستگاه ترانس و کابل خودنگهدار مشکل وجود ندارد و با هماهنگی دهیاری‌ها و شوراهای روستایی در این زمینه مدیریت می‌شود ولی در ایجاد شبکه مشکلاتی دارد که ایجاد شبکه را زمانبر می‌کند.

وی یادآورشد: تا دوماه دیگر کابل‌های خودنگهداری برای شهرستان لاهیجان، سیاهکل و دیگر شهرستان ارسال خواهد شد تا بتوانند برخی از مشکلات شبکه‌های برق را ترمیم نمایند.

وی ادامه داد: بعضی از ساعات در برخی روزها مصرف برق خیلی بالاست درحالی که صنایع همکاری خوبی دارند، تا هفته گذشته یک هزار و ۱۴۲ تفاهمنامه با این بخش امضا شده است که بسیاری از آنها داوطلبانه در ساعت خاصی برق واحدهای خود را قطع می‌کنند و از عموم مردم نیز این درخواست وجود دارد که همکاری نمایند.

فرماندار شهرستان لاهیجان نیز در این نشست اظهارداشت: مشکلات برق در بخش شهرستان لاهیجان به گونه‌ای است که نارضایتی مردم را در پی دارد و این نارضایتی‌ها به سمت نگرانی برای مردم پیش می‌رود و این نگرانی‌ها ممکن است به اعتراض‌های اجتماعی منجر شود که باید مسؤولان ذیربط در این زمینه هرچه سریعتر اقدام کنند.

سیداسماعیل میرغضنفری افزود: حجم زیادی از شبکه‌های برق شهرستان فرسوده و از کار افتاده هستند و بخش از مشکلات نیز به نحوه مدیریت آن بر می‌گردد که باید بدرستی مدیریت شود تا به بحران و یا مسائل اجتماعی تبدیل نشود.

بر اساس بخشنامه استانداری گیلان مبنی بر سفر مدیران کل به شهرستان‌ها، روز چهارشنبه با دعوت فرماندار شهرستان لاهیجان جمشید طالبی مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان به همراه کارشناسان این شرکت در فرمانداری لاهیجان حضور یافت و ضمن جلسه‌ای با فرماندار و مسئولان شهرستان در نشستی رو در رو با جمعی از مردم، بخشداران و، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مشکلات و کاستی‌های شهرستان در زمینه برق را بررسی کرد.