۲ پایگاه انتقال خون گیلان برای خونگیری دایر است
۲ پایگاه انتقال خون گیلان برای خونگیری دایر است

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: ۲ پایگاه انتقال خون استان امروز “سه شنبه”همزمان ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق برای خونگیری فعال است. به گزارش لاهیج دیلم ،دکتر گیتی ایزدی پور روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: پایگاه های انتقال […]

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: ۲ پایگاه انتقال خون استان امروز “سه شنبه”همزمان ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق برای خونگیری فعال است.

به گزارش لاهیج دیلم ،دکتر گیتی ایزدی پور روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: پایگاه های انتقال خون رشت و لاهیجان امروز “سه شنبه” از ساعت ۳۰: ۸ تا ۱۳ برای خونگیری از مردم استان گیلان فعال است.

وی اظهار داشت: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است لذا همکاری و همراهی مداوم مردم با انتقال خون برای تامین خون های مورد نیاز بیماران اهمیت بسزایی دارد ضمن اینکه از تمامی اهداکنندگان قدردانی می شود.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان بیان داشت: در فرآیند خونگیری تمامی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا رعایت می شود وجای هیچ نگرانی برای مردم نیست.  

در نیمه نخست امسال ۴۳ هزار و ۴۴۱ نفر در گیلان برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۸۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، از مجموع اهداکنندگان ۲۲ هزار و ۱۱۳ نفر اهداکننده مستمر، ۱۰ هزار و ۳۳۲ نفر با سابقه بوده و پنج هزار و ۳۷۵ نفر برای اولین بار برای اهدای خون اقدام کردند.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مصرف می شوند.  

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای  تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

پایگاه های انتقال خون گیلان در رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندرانزلی، فومن، تالش و آستارا فعال است