۳۵ نماز جمعه هر هفته در شهرهای گیلان برپا می‌شود
۳۵ نماز جمعه هر هفته در شهرهای گیلان برپا می‌شود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان گفت: در استان ولایت‌مدار گیلان هر هفته ۳۵ نماز جمعه در شهرهای مختلف برپا می‌شود. به گزارش لاهیج دیلم به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام ولی عادلی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور […]

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان گفت: در استان ولایت‌مدار گیلان هر هفته ۳۵ نماز جمعه در شهرهای مختلف برپا می‌شود.

به گزارش لاهیج دیلم به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام ولی عادلی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: چهلمین سال برپایی نماز جمعه در کشور و تقارن آن با چهل سالگی انقلاب را تبریک می‌گویم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با بیان اینکه حاضران در نماز جمعه به اهمیت این آیین سیاسی عبادی واقف هستند گفت: پیامبر(ص) ۴ دسته از افراد را جزء کسانی دانست که گناهان آنها آمرزیده می‌شود و یکی از آنها نمازگزاران مخلص روز جمعه هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق احادیث، نمازجمعه حج فقرا است تصریح کرد: هر کس سه نماز جمعه را از باب اهمیت ندادن به آن ترک کند، خداوند بر قلب او مهر غفلت می‌زند و امام خمینی(ره) نیز نماز جمعه را عامل یادآوری مسائل فراموش شده اسلام به مردم می‌دانستند.

عادلی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که نمازهای جمعه نقش بزرگی در پیشرفت کشور ایفا کردند و سهم به‌سزایی در هدایت سیاسی و دینی مردم دارند و همه معنویت انقلاب از برپایی این آیین باشکوه در کشور است و نباید از آن غفلت کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان بیان کرد: در استان ولایت‌مدار گیلان هر هفته ۳۵ نماز جمعه در شهرهای مختلف برپا می‌شود که با استقبال زیاد مردم که همواره حامی نظام و ارزش‌های دینی هستند، همراه است.

به گزارش لاهیج دیلم، به‌مناسبت فرا رسیدن ۵ مرداد، سالروز برپایی نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب در کشور، بیانیه‌ای از سوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور قرائت شد.

همچنین از تعدادی از فعالان و افرادی که برای برپایی نماز جمعه هر هفته در سراسر استان گیلان تلاش می‌کنند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد