۴۵۵ پروژه برق طی هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد
۴۵۵ پروژه برق طی هفته دولت در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از افتتاح و بهره‌برداری از ۴۵۵ پروژه این شرکت طی هفته دولت امسال در استان خبر داد. به گزارش لاهیج دیلم ، جمشید طالبی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان به مصرف برق در استان نیز اشاره کرد و افزد: طی سال گذشته و امسال پیک […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از افتتاح و بهره‌برداری از ۴۵۵ پروژه این شرکت طی هفته دولت امسال در استان خبر داد.

به گزارش لاهیج دیلم ، جمشید طالبی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان به مصرف برق در استان نیز اشاره کرد و افزد: طی سال گذشته و امسال پیک مصرف (اوج مصرف)  برق در استان  ساعت ۱۴ روز نهم مرداد ماه  بوده است.

پیک مصرف برق ساعت ۱۴ روز نهم  مرداد ماه سال گذشته  یک هزار و ۵۹۲ مگا وات بود که امسال این میزان با یک دهم درصد در همان روز و همان ساعت  به یک هزار و ۵۹۴ مگاوات  رسید.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه امسال مصرف برق یک هزار و ۸۰۲ میلیون کیلو وات ساعت بود ، تصریح کرد: این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار و سه دهم درصدی را در مصرف انرژی نشان می دهد.

 وی با اشاره به اینکه بودجه صنعت برق براساس وصول مطالبات است، گفت: هرقدر استانی وصول مطالباتش بیشتر باشد بودجه بیشتری به آن اختصاص می یابد.

طالبی  میزان مطالبات شرکت توزیع برق گیلان را از مشترکان تا پایان سال ۹۷ ، ۱۰۸ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی در ادامه همچنین از برق دار بودن بیش از دو هزار و ۵۰۰  روستا ی استان خبر داد و گفت: برای تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار که کد روستایی و مجوز منابع طبیعی داشته باشند،  مشکل برق نداریم.

 وی یکی از پروژه های مهم در کشور را حذف قبوض کاغذی خواند و گفت: تا پایان شهریورماه تمامی قبض های کاغذی  برق در استان حذف می شود و فقط به صورت الکترونیکی قبوض صادر خواهد شد.

افزون بر ۲۹ هزار کیلومتر شبکه و بیش از ۲۲ هزار ترانس برق  با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک در استان وجود دارد