آزادی ۳۰۰زندانی در آستانه سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان
آزادی ۳۰۰زندانی در آستانه سفر رئیس قوه قضاییه به گیلان

همزمان با ورود حجت الاسلام رئیسی ۳۰۰زندانی در گیلان آزاد شده است. به گزارش لاهیج دیلم ، همزمان با سفر استانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه به گیلان  در ادامه سیاست‌های حبس زدایی و خلوت کردن زندان‌ها در قوه قضاییه، ۳۰۰ زندانی آزاد شدند. سفر‌های استانی رئیس عدلیه در حالی به ایستگاه بیست و یکم رسید […]

همزمان با ورود حجت الاسلام رئیسی ۳۰۰زندانی در گیلان آزاد شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ، همزمان با سفر استانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه به گیلان  در ادامه سیاست‌های حبس زدایی و خلوت کردن زندان‌ها در قوه قضاییه، ۳۰۰ زندانی آزاد شدند.

سفر‌های استانی رئیس عدلیه در حالی به ایستگاه بیست و یکم رسید که برنامه‌های اصلی و جنبی آن دست آورد‌های قابل توجهی داشته است؛ در این سفر‌ها علاوه بر سرکشی رئیس دستگاه قضا از بخش‌های مختلف دادگستری استان‌ها و گفت و شنود با مدیران، قضات و کارکنان دادگستری، اقدامات ویژه‌ای مثل توجه به مشکلات بخش تولید، دیدار با اقشار مختلف مردم و آزادی زندانیان نیز رقم می‌خورد و حالا در حین سفر استانی به گیلان ۳۰۰ زندانی آزاد شدند.

بر این اساس با همکاری و برنامه ریزی ستاد دیه کشور بیش از ۴۰ زندانی جرائم غیر عمد و حدود ۹۰ نفر از زندانیان جرائم عمد خرد با کمک ستاد اجرایی و تعدادی نیز با استفاده از ظرفیت قانونی مرخصی پایان حبس آزاد شده و به آغوش خانواده‌های خود باز گشتند.

قوه قضاییه در دوره تحول، سیاست حبس زدایی و خلوت کردن زندان‌ها را با سرعت بیشتری پیش برده و اخیرا نیز بر اساس دستورالعمل حجت الاسلام والمسلمین رئیسی طرح بزرگِ پایش و بررسی وضعیت زندانیان در کل زندان‌های کشور انجام شده تا هر فردی که وجود او در زندان ضروری نبوده و برای جامعه نیز خطری ندارد با رعایت شرایط و ضوابط قانونی آزاد شود.