رئیس سازمان چای کشور: بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد
رئیس سازمان چای کشور: بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال، گفت: تا به امروز ۵۲ درصد مطالبات واریز شده است. به گزارش لاهیج دیلم ، حبیب جهانساز ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خرید ۴۹ هزار و ۶۱۶ تن برگ سبز چای از چایکاران […]

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران شمال، گفت: تا به امروز ۵۲ درصد مطالبات واریز شده است.

به گزارش لاهیج دیلم ، حبیب جهانساز ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به خرید ۴۹ هزار و ۶۱۶ تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور، اظهار کرد: ارزش اقتصادی برگ‌های خریداری شده ۴۴۶ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ۴۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران امروز به حساب آنها واریز شد، گفت: در مجموع تاکنون ۲۳۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران استان‌های گیلان و مازندران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه این میزان ۵۲ درصد مطالبات چایکاران است، افزود: تلاش می‌شود که باقی مطالبات نیز دریافت و به حساب چایکاران واریز شود.

وی اضافه کرد: ۴۴ هزار و ۷۵۰ تن معادل ۹۰.۲ درصدبرگ های سبز خریداری شده از چایکاران از نوع درجه کی و مابقی از نوع درجه دو هستند.

جهانساز به میزان چای خشک تولید شده توسط بیش از ۱۶۰ کارخانه چایسازی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۱ هزار و ۱۶۴ تن چای خشک تولید شده است