رئیس دانشگاه گیلان: آموزش عالی گیلان با مشکل فرسودگی ساختمان ها رو به رو است
رئیس دانشگاه گیلان: آموزش عالی گیلان با مشکل فرسودگی ساختمان ها رو به رو است

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه آموزش عالی استان با مشکل فرسودگی ساختمان ها مواجه است، گفت: قدمت اکثر ساختمان ها بالای ۴۵ سال است. به گزارش لاهیج دیلم ، فرید نجفی بعد از ظهر دوشنبه در نشست وزیر علوم با رؤسای دانشگاه‌های استان گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلات آموزش عالی استان […]

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه آموزش عالی استان با مشکل فرسودگی ساختمان ها مواجه است، گفت: قدمت اکثر ساختمان ها بالای ۴۵ سال است.

به گزارش لاهیج دیلم ، فرید نجفی بعد از ظهر دوشنبه در نشست وزیر علوم با رؤسای دانشگاه‌های استان گیلان با بیان اینکه یکی از مشکلات آموزش عالی استان قدمت ساختمان‌های دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه گیلان است، گفت: این ساختمان‌ها عمدتاً بالای ۴۵ سال قدمت دارند و رطوبت بالای استان استهلاک ساختمان‌ها را افزایش داده و هزینه تعمیر و نگه داری آن نیز زیاد است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه تجهیزات قدیمی در دانشگاه گیلان عمدتاً برای بیش از ۳۰ سال گذشته است و دقت لازم را ندارند، افزود: این تجهیزات بیشتر جنبه آشنایی دانشجویان با کلیات آزمایش را دارد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دانشگاه خارج از شهر واقع شده و ایاب و ذهاب دانشجویان با مشکلاتی رو به رو است، بیان کرد: مترو نداریم و اتوبوسرانی نیز به اینجا رفت و آمد ندارد و ناوگان حمل و نقل دانشگاه نیز بسیار فرسوده است.

نجفی با اشاره به کسری بودجه دانشگاه‌ها برای تأمین تغذیه دانشگاه گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی، قیمت هر پرس غذا حدود ۴۵ هزار تومان است و تأمین غذای این تعداد دانشجو با توجه به تورم مشکل بوده و در مهر ماه نیز افزایش می‌یابد